Politik for behandling af personoplysninger

Karlslunde Kirke og Karlstrup Kirke behandler personoplysninger i forbindelse med kirkens funktioner.
Behandlingen udføres i overensstemmelse med EU-persondataforordningen, som er gældende fra 25. maj 2018.
Kirken indhenter samtykke til brug af personoplysninger.

Kirken indsamler kun nødvendige og relevante personoplysninger.  Det omfatter navn og email-adresse.  Borgerne kan vælge at afgive yderligere oplysninger afhængig af formålet med registreringen. Data behandles af kirken som dataansvarlig med hjælp fra virksomheder, som kirken har indgået databehandleraftale med.

Kirken beskytter de indsamlede data mod uautoriseret brug og sletter data, når de ikke længere er nødvendige. Data videregives ikke til andre uden samtykke fra den registrerede person.

De registrerede personer kan til enhver tid få indsigt i egne oplysninger.  Desuden kan man anmode om at få slettet sine personoplysninger og tilbagekalde samtykket til brug af de personlige oplysninger.

Kirken kan kontaktes ved at sende en mail til karlslunde.sogn@km.dk eller karlstrup.sogn@km.dk. .